הבחנה נכונה בין שירותי אינסטלציה

בשביל מה צריך אינסטלטור?

שירותי אינסטלציה הם מאוד מגוונים ואינם כוללים רק פתיחת סתימות. אינסטלטור יש להזמין בכל תקלה או חשד לתקלה בצנרת וכאשר רוצים להחליף את הצנרת ולשדרג את השירותים, אמבטיה והכיורים- כל הקשור למערכת המים.

הסיבות הנפוצות להזמנת שירותי אינסטלציה הם המים שלא עוברים בכיור וההצפה במקלחת. שירותי אינסטלציה ניתנים עבור תקלות יום יומיות המצריכות פתיחת צנרת ושחרור הסתימה. עבור שירותי אינסטלציה אלו מספיק לבחור אינסטלטור פשוט, שיודע היטב את העבודה. כאשר נדרשים שירותי אינסטלציה מסובכים יותר, יש להקפיד על בעל מקצוע מומחה.

לא מומלץ לבצע שירותי אינסטלציה מתקדמים בשיטת "עשה זאת עצמך"

לבד סתימות והצפות, יש עוד מקרים בהם נזדקק לשירותי אינסטלציה. כאשר חשבון המים מגיע גבוה מאוד ויש חשד לנזילה- צריך להזמין שירותי אינסטלציה שיאתרו את מקור הבעיה.במקרים מסוימים הנזילה עצמה תגרום לרטיבות על הקיר, כך שיהיה צורך לשבור את הקיר ולתקנו לאחר מכן. זה למעשה שירותי אינסטלציה.

נזמין שירותי אינסטלציה גם כאשר נרצה להחליף את הצנרת הישנה בבית בצנרת חדשה, קטעים מצינור או את כל מערכת הצנרת בבית. אלו כבר שירותי אינסטלציה מתקדמים אשר מצריכים מומחיות נוספת.

בחירה לא נכונה של בעל מקצוע תגרום לכל הכסף שהשקעתם בשיפוץ לרדת לטמיון, משום שהצנרת לא מותקנת כראוי או במומחית אשר תחזיק לאורך זמן, ורוב הסיכויים שתצטרכו להזמין בעל מקצוע נוסף לביצוע העבודה כראוי.

גם התקנה של אסלה תלויה למשל, או החלפת ברז, דורשת שירותי אינסטלציה מקצועיים ולא חובבנים, לכן לא מומלץ לבצע דברים אלו בשיטת "עשה זאת עצמך". עלול להיגרם גם נזק כפול- גם עבור חומרי הגלם שלא יהיו תקינים לשימוש לאחר מכן, נזק לצנרת ולקירות הבית ונזק בעת השימוש שיצריך עבודה כפולה בעבור התיקון.

כאשר אתם מחפשים שירותי אינסטלציה, העדיפו תמיד את הטוב ביותר בתחום. אם המחיר של הטוב ביותר יקר- התפשרו רק אם מדובר בשירותי אינסטלציה פשוטים ביותר- פתיחת סתימה פשוטה בכיור למשל. בכל הקשור להחלפת צנרת או קטעי צנרת גדולים, להתקנת אסלות וכדו'- העדיפו להשקיע יותר ולקבל תוצאה שתחזיק לאורך שנים.